دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

با این توصیه ها، چهارشنبه سوزی را به چهارشنــبه سوری تبـدیل کنیم

اسفند که به پایانش نزدیک می شود، نگرانی را در چشمان بیشتر مادران می توان دید، به خصوص آن ها که فرزند نوجوان دارند. شب چهارشنبه آخر سال که قرار بود جشنی باشد برای خانواده ها و دور همیِ پایان سال فامیل و گفتن و خندیدن و دم خانه همسایه قاشق زدن و نخودچی و کشمش گرفتن، از یک سالی به بعد تبدیل شد به شب شروع یک جنگ.
کد خبر : 165526
به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا از خراسان، این سال ها، یک اضطراب به همه اضطراب های زندگی ما اضافه شده و همچنان منتظریم کسی کاری کند و این بساط جنگ به همان چهارشنبه سوری های بچگی مان تبدیل شود. غافل از این که خودمان هم می توانیم در کاهش میزان خطر و البته نگرانی مان نقش داشته باشیم. کافی است به پیشنهاد ها و توصیه های اهل فن توجه کنیم و شب چهارشنبه سوری امسال را متفاوت تر، آگاهانه تر و شادتر به پایان برسانیم.
شاید یکی از دلایلی که باعث می شود کودکان و نوجوانان، هیجان خود را به شکل غیرمتعارف در چهارشنبه سوری تخلیه کنند این است که در طول سال این امکان را ندارند. برای آن که از هیجان روز چهارشنبه سوری بچه ها کم شود، همین روز های قبل از آخر سال به بهانه بازی به کوه و دشت بروید و با برپایی آتشی کوچک و استاندارد بدون آسیب زدن به محیط زیست، هم سرگرم شوید و هم مقداری از هیجان بچه ها را تخلیه کنید.
آیا می دانید صدای خیلی بلند صدایی با 90 تا 120 دسی بل است و صدایی که از انفجار مواد محترقه تولید می شود از 150 دسی بل بالاتر است و می تواند باعث آسیب رساندن به پرده گوش و کری شود؟ پس اگر در شب چهارشنبه آخر سال بیرون می روید، حتما از اسفنج های مخصوص صداگیر در گوش خودتان و فرزندتان استفاده کنید.
سعی کنید همراه با فامیل در یک خانه حیاط دار جمع شوید و یک دورهمی هیجان انگیز ترتیب دهید.
از همین الان با هیئت مدیره ساختمان یا همسایه هایتان، پیشنهاد درست کردن آش رشته دورهمی را مطرح کنید و همراه با هم یک دیگ آش بار بگذارید و بعد از دور هم جمع شدن در حیاط یا پارکینگ، از بچه ها هم در پخت آش کمک بگیرید.
رسم قدیمی قاشق زنی در چهارشنبه آخر سال را برای بچه ها توضیح دهید و با اهالی آپارتمان یا کوچه تان قرار بگذارید که این رسم ساده را با هدف سرگرم کردن بچه ها امسال زنده کنید. برای بچه ها ماسک درست کنید و به صورتشان بزنید، سپس یک کاسه و یک قاشق هم به هرکدام بدهید. خودتان هم در خانه شکلات و جایزه های خرده ریز هیجان انگیز آماده کنید تا موقع شنیدن صدای قاشق زنی، کاسه بچه ها را پر کنید.


انتهای پیام/

برچسب ها: مواد محترقه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته